måndag 3 februari 2014

Ibland blir det fel...

Som nybörjare är det lätt att göra fel: Tappa maskor, utöka maskor etc. Då är det ofta inget annat att göra än att repa upp och göra om.

Jag lyckades sticka lite för långt på min mössa så jag blev tvungen att repa upp. Då jag aldrig gjort det själv tidigare och var lite osäker på hur jag skulle göra sökte jag i google och hittade ett bra tips som jag tänkte dela med mig av.

Texten är på engelska men bilderna visar bra hur man ska göra: http://knitty.com/ISSUEwinter03/FEATwin03TT.html

Jag tog en ganska smal sticka och trädde i den från avigsidan eftersom jag tyckte att jag såg maskorna bättre där. Sedan repade jag upp och det gick hur bra som helst. När jag gjort det förde jag över stickningen till mina vanliga stickor och kunde fortsätta sticka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar