lördag 30 november 2013

Stickkorgen uppdaterad

Den sista tiden har jag gjort en del beställningar och jag har också gjort klart en del egna saker. Nu är min stickkorg uppdaterad med en del nya projekt jippi
-  en lila sjal i rätstickning där jag använder två olika garnsorter. Jag gör ökning i varje sida vart annat varv. Sjalen stickar jag på när jag tittar på TV samtidigt :-)
- vantar i garnet Eskimo. Dom är till mej själv och jag började imorse på första vanten. Vaknar alltid tidigt :-)
- fuskpolo/halskrage i garnet Nepal det rost/röda. Även den till mej själv. Har ju sedan tidigare gjort en mössa i detta garn.
- den påbörjade kjolen i svart
- en "pälssjal" till jobbets julfest som är på onsdag nästa vecka. Den stickar jag i rätstickning och har lagt upp 16 maskor. 

Nu undrar ni säkert vad jag har för projekt som inte är klara. Det är två projekt där jag testar nya tekniker, den dubbelstickade mössan och sjalen i dominostickning. Jag har även en kofta i sommarfärger som får ligga och vänta till efter jul.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar